Питання: 5 місць, які обов'язково треба відвідати (Україна і світ)?
Відповідь:
Майборода Р., керівник Асоціації випускників: Афон ( для мужчин), океан (любой), горы (желательно из топ 5 ), пустыню, Дом престарелых (чтобы помочь).
Іванова О.А., проректор з НДР, канд. екон. наук, доц.: Практически не путешествую, не всегда получается, хотя каждый раз ставлю себе такие планы, после редкой поездки – долго живу этими впечатлениями, у каждого свои знаковые места и предпочтения, но, наверное, нужно обязательно в самое ближайшее МИРОНОЕ время поехать в г. Львов – тыл нашей страны, г. Киев – столицу свободной Украины, в г. Херсон – выстоял, г. Севастополь – украинский город, и в любимое место города-героя, города – крепости родного Харькова, лучшего города на Земле.
Михайльова К. Г., проректор з НМР, д-р соц. наук., проф.: Утруднююсь. Бо для цього треба мати великий досвід тревелів. Якщо загальне уявлення, то, можливо ті країни, які не схожі на ту, де ти мешкаєш. І тоді це - Індія, Японія (щоб зрозуміти велику різницю культур), США (щоб побачити не лише глянець, а й напругу, з якою американці вимушені працювати аби бути успішними), будь-яку країну Західної Європи (щоб зрозуміти, як живуть за правилами) і щось дуже екстремальне, наприклад, - Арктика.
Астахова К. В., ректор, д-р іст. наук., проф.: Коротко - чим більше, тим краще. В країні та світі стільки цікавого!
В Україні, як на мене, краще казати про 50 місць. Це відверто. Харків (більшість знає його поверхово!), Київ, Одеса, Львів… А Чернівці з унікальною спорудою університету. Спробуйте хоч раз сплавитись на плотах по гірських річках Карпат чи помандрувати (виключно пішки!) заповідником Асканія-Нова.
Повірте, знайомитися зі світом краще, коли вже добре знаєшся на рідних місцях. А вже потім… Аж подих перехоплює від того, що на вас чекає. Закохайтеся у Рим та Барселону, спробуйте знайти власний Париж, відкрийте для себе Відень, Прагу, Лісабон, Валетту… З часом - Мексика, Австралія, Нова Зеландія… І обов‘язково - Африка (поки проблеми потепління не загубили остаточно снігову шапку Кілліманджаро). Ще Південно-Східна Азія!
Відверто вам заздрю. Всі відкриття у вас попереду.
Питання: Як вдається організувати роботу попри безліч перепон, пов'язаних із сьогодняшнім станом?
Відповідь:
Михайльова К. Г., проректор з НМР, д-р соц. наук., проф.: Головне - це бажання якісно робити справу, готовність підставити плече там, де воно потрібно, не чекаючи, коли тебе попросять про це. Не імітувати роботу - немає на це часу і сил. Не чекати винагороди, бо те, що працюємо, надаємо якісну освіту, видаємо дипломи, реалізуємо цікаві проекти - і є зараз винагорода.
Питання: Чи планується в майбутньому розвиватись такі напрямки в академії як підсумки року серед студентів, хто де брав участь, винагороду студентів за активність в академії та інше? Зайцев О., БУ-41.
Відповідь:
Іванова О.А., проректор з НДР, канд. екон. наук, доц.: Підсумки року серед студентів …є така практика. Намагаємося усі досягнення відмічати публічно, наприклад на засіданні Вченої ради, ректорату, радах факультетів за різними напрямками: навчальна робота, наукова діяльність, спортивні досягнення, та багато інших, наприклад, є така номінація – «за найкращу кімнату гуртожитку»!
Але такою комплексною, підсумковою зустріччю є «Нагородження переможців наукових конкурсів, турнірів, олімпіад серед студентів та школярів 29 травня в День народження НУА.
Це знакова подія, у Камінній залі збираються наукові керівники, студенти, учні, батьки для того, щоб привітати усіх з результатами нашої спільної праці. Усім побажання нових досягнень!
Питання: Чи мала вплив на Вашу освіту бібліотека?
Відповідь:
Михайльова К. Г., проректор з НМР, д-р соц. наук., проф.:
Так, бібліотека мала значний вплив на мою освіту. Але не лише. Більшою мірою, на життя взагалі. Мої батьки сформували культ книжки вдома - у нас було біля 4000 книжок. Тому засинала поряд з книгами і прокидалася з ними.
Питання: Есть ли у Вас задания, которые Вы больше всего любите задавать студентам?
Відповідь:
Войно-Данчишина О.Л., декан ф-ту ПДО, канд. юрид. наук, доц.: Вообще не люблю задавать задания. Это обычно бывает, когда студент отсутствовал на занятиях и просит дать ему задания, чтобы закрыть пропуск.
Люблю, когда студенты на парах, участвуют в обсуждении тем. Это показатель для преподавателя, что материал интересен и понятен.
Гога Н. П., виконуюча обов’язки декана ф-ту РП, канд. психол. наук, доц.: Більш всього люблю задавати студентам психологічні тести для удосконалення їх саморозуміння.
Астахов В.В., декан ф-т БУ, канд. юрид. наук, проф.: Если честно, то каких-то особых заданий нет. Всё ситуативно. Хотя за годы преподавания у меня разработан большой массив практических заданий, которые служат основой проверки знаний студентов, пропустивших занятия или перешедших на индивидуальный график учебы.
Главное, чтобы любой вопрос, заданный студенту, не ставил бы его в тупик, а давал пищу для размышления, побуждал изучить интересный материал и, в целом, стимулировал любовь к изучаемому предмету.
Питання: Як вдається організувати злагоджену роботу академії попри безліч перепон, пов‘язаних із сьогоднішнім станом?
Відповідь:
Астахова К. В., ректор, д-р іст. наук., проф.: Важко. Навіть дуже важко. Якщо Ви вважаєте, що вдається, це вкрай цінно. Бо люди, наша з вами академічна спільнота, роблять неймовірне. Кожен на своєму місці. Звучить банально. Але це так. І випускники, друзі НУА нам багато допомагають. На початку того лиха, яке нас спіткало, ми і гадки не мали, що на нас чекає. Але вже рік МИ З ВАМИ РАЗОМ долаємо. І подолаємо.
Питання: Якби не викладачем, кім би Ви хотіли стати?
Відповідь:
Іванова О.А., проректор з НДР, канд. екон. наук, доц.: Я не планировала быть преподавателем, изначально шла на модельера-конструктора (хорошо шила и рисовала), но в этот год на «модные» профессии после школы не брали…так получилась сдвоенная специальность и экономика вышла на первое место. Среди студентов выделялась склонностями к педагогике, так на стыке профессий появилась возможность преподавать. Огромную роль в этом сыграл мой научный руководитель – проф. Евгений Федорович Пелихов.
Питання: Как по Вашему мнению повлияла ситуация в стране на коллектив преподавателей: стали ли люди более сплоченными или такие характеристики были и раньше?
Відповідь:
Астахова К. В., ректор, д-р іст. наук., проф.: Честно: людям трудно. Каждый переживает по своему. Да и проблемы у преподавателей и сотрудников разные. Но по отношению к академии, к работе, к учебному процессу - выше всяких похвал. Подавляющее большинство подстраховывают друг друга, помогают, поддерживают. Примеров можно было бы привести очень много. У нас с Вами в академии люди удивительные. И война только ещё ярче высветила это.
Питання: Що Вас тішить у роботі зі студентами?
Відповідь:
Михайльова К. Г., проректор з НМР, д-р соц. наук., проф.: У роботі зі студентами тішить їх позитив та готовність вчитися, рухатися вперед. А ще особливо ціную людяність, незалежно від академічних оцінок.
Питання: Де Ви знаходити сили, коли їх вже немає?
Відповідь:
Іванова О.А., проректор з НДР, канд. екон. наук, доц.: Справляюсь только благодаря поддержке …коллег, друзей, родных, пониманию студентов. Родители учили – есть такое слово «надо», хочется не подвести остальных.
Войно-Данчишина О.Л., декан ф-ту ПДО, канд. юрид. наук, доц.: Для души - в православной вере. А для тела - в движении (прогулки, физическая нагрузка).
Питання: Чи може каша в голові студента бути поживною для розуму?
Відповідь:
Астахова К. В., ректор, д-р іст. наук., проф.: Безумовно. Якщо студент навчиться використовувати ВСЕ, що в нього є. Борони боже, коли і каши зварити ні з чого.
Питання: Як можна покращити дистанційне навчання?
Відповідь:
Михайльова К. Г., проректор з НМР, д-р соц. наук., проф.: Покращити дистанційне навчання можливо створивши Agile систему, яка, з одного боку, наповнена всіма елементами, необхідними для засвоєння курсів, а з іншого, дозволяє гнучко комбінувати, нарощувати додаткові компетентності. І на це не повинні значною мірою впливати технічні умови. Але для реалізації такої стратегії має бути сильна мотивація студентів та викладачів знаходити нові формати роботи.
Питання: Чи були у Вашому навчанні переламні моменти, коли хотілося все кинути? Як Ви з цим упоралися? Тимченко Анна, СМ-41
Відповідь:
Зверко Т.В., декан ф-ту СМ, канд. соц. наук, доц.: Так, коли отримувала другу освіту. Тоді поставила перед собою питання щодо погляду на власне життя: обрати бути жертвою, песимістом або рухатися вперед? Звісно, обрала друге. Все просто: доки людина чогось хоче, вона живе.
Астахов В.В., декан ф-т БУ, канд. юрид. наук, проф.: Да они все время приходят… Эти мысли… Но потом вспоминаешь родных и близких (и не только семью) людей ― коллег, выпускников, студентов, сотрудников, которые поверили, стали рядом и делают с тобой одно большое, наше дело, и понимаешь, что нельзя их «кинуть», подвести, предать… Поэтому и сильна Академия, потому что в ней большинство таких же родных и преданных делу людей! Ну а минутки сомнений лучше всего развеивать в кругу друзей, которых, слава Богу, не мало!.. И спасибо им огромное, что они есть в моей жизни!